Veelgestelde vragen

Dit project is als hobby gestart en vanaf begin af aan gratis geweest. Om dit te houden hopen we dat jullie, de gebruikers, jezelf kunnen redden op deze site. We hebben er dan ook alles aan gedaan om dit zo logisch mogelijk te maken. Voordat je met ons contact opneemt bij vragen, gelieve eerst te kijken of het antwoord wellicht hieronder staat. Zodoende houden wij de kosten laag en kunnen we deze site gratis houden.


Waarom doen jullie dit?

Deze website is begonnen als een grapje. Wij wilden een manier hebben om mensen een verlanglijstje te sturen. Vroeger deed je dit nog met een kladblokje, waaruit iedereen een papiertje kon scheuren. Maar ja, papier is zo antiek, dat moest ook makkelijker kunnen. Voor bruiloften bestond dit al langer, maar vaak moest je er dan ook nog eens voor betalen. En ja, betalen vind niemand leuk. Daarom hebben we deze website gratis gemaakt. Dat is ook de reden dat je wel advertenties ziet staan, zodat we de kosten toch nog wat kunnen drukken. Dat is waarom.




Is dit echt gratis?

Ja! Tenzij je perse wilt betalen, dan kunnen we je altijd onze rekeningnummers sturen... ;)




Wat kan ik allemaal op mijn verlanglijstje zetten?

Alles! Ook ben je niet gebonden aan producten bij bepaalde winkels. Sommige winkels namelijk, bieden je ook een verlanglijst of huwelijkservice functionaliteit aan. Maar, dan kan je alleen maar de producten van die ene winkel kopen. En dat is natuurlijk niet altijd de bedoeling. Je kan eventueel wel de winkel opgeven waar mensen het kado kunnen kopen. Zelfs het internetadres van die winkel kan je opgeven. Maar jouw cadeaukopers zijn natuurlijk niet verplicht om ook dan daar het cadeau te kopen.




Huh? Twee wachtwoorden?

Ja, twee wachtwoorden. En dat doen we niet om het je moeilijk te maken. Nee, juist makkelijker. Want, het bewerken van je verlanglijst (bijvoorbeeld toevoegen van nieuwe kado's) moet natuurlijk alleen maar door jou gebeuren. Daarvoor heb je je gebruikers wachtwoord. Dit is een geheim wachtwoord wat alleen voor jouw ogen bedoeld is. Verder heb je ook nog je publieke wachtwoord. Hiermee kunnen mensen, als ze dat wachtwoord weten natuurlijk, kado's afstrepen van jouw verlanglijstje. Zo weten anderen dat ze dat kado niet meer moeten kopen, want anders moet je het kado alsnog gaan ruilen. Dit publieke wachtwoord kan je bijvoorbeeld op je uitnodiging zetten, zodat alle genodigden het wachtwoord automatisch weten.




Hoe weten mensen van mijn verlanglijstje?

Zet het gewoon op je uitnodiging! Voor een voorbeeld hiervan is hier boven afgebeeld. Of plaats een link naar jouw verlanglijstje in het uitnodigingsmailtje dat je naar de mensen stuurt. Of plaats de link op je weblog. Of op je Hyves pagina. Schreeuw het van de daken of laat de link op je voorhoofd tatoeren... Maar in de uitnodiging zetten is toch wel het makkelijkste. Vermeld dan ook direct het publieke wachtwoord, zodat de gebruikers de kado's af kunnen vinken als ze het gaan kopen.




Hoe lang blijft mijn verlanglijstje zichtbaar?

Voor altijd en eeuwig! Tenminste, totdat jij je verlanglijstje wist of totdat wij geen zin meer hebben in het onderhouden van de website.




Wat doen jullie met mijn email adres en andere privacy gevoelige dingen?

Helemaal niks. Tenzij jij wilt dat we er wat mee doen. Tijdens het aanmaken van een verlanglijstje word je gevraagd of je emails van ons en/of onze partners wilt ontvangen. Op dit moment hebben we nog geen partners en hebben we je vrij weinig te vertellen. We zouden in de toekomst bijvoorbeeld een nieuwe uitbreiding van de website aan je kunnen laten weten. Of we kunnen je tegen de kerst een mail sturen om je te herinneren aan het nut van digitale verlanglijstjes tijdens de feestdagen. En je krijgt een bevestigingsmail van het aanmaken van je verlanglijstje.

Het verkopen van persoongsgegevens hebben we een hekel aan en zouden we niemand aan willen doen, dus dat doen we ook niet. Nooit niet. Ook komt je email adres niet op je verlanglijstje te staan, want mensen die op jouw feestje komen, weten je toch wel te vinden.




Kan ik zien wie welk kado heeft gekocht voor mij?

Zolang je niet naar het publieke lijstje gaat weet je niet of een kado gekocht is, je kan sowieso niet zien wie het kado gekocht heeft... dat zou de verrassing toch een beetje bederven.




Help, de site werkt niet in mijn browser! Wat nu?

Waarschijnlijk gebruik je dan Internet Explorer 7 of nog ouder? Tja, tijdens het bouwen van deze site kwamen we er achter dat dergelijke browsers enigzins verouderd waren. We raden dan ook aan om een recente browser van Internet Explorer te gebruiken, of natuurlijk andere browsers zoals Chrome, Firefox, en dergelijke. Overigens werkt de site ook goed op de iPhone en iPad (behalve het uploaden van fotos, dat werkt niet)! Mocht je met recente browsers toch ook fouten tegen komen, laat het ons ajb weten, want dan zullen we het proberen op te lossen.




Help, ik ben m'n wachtwoord kwijt!

Geen probleem, dat gebeurt ons ook wel eens ;) Als je op de hier je email adres invult dan sturen wij je per email een linkje waarmee je je wachtwoord kan aanpassen!




Help, ik heb mezelf aangemeld maar kan nog steeds niet inloggen!

Om te kunnen inloggen moet je altijd je email adres verifiëren, pas daarna kan je inloggen. Mocht je het mailtje over het hoofd gezien hebben dan kan je hem hier opnieuw laten versturen. Als hij nou na een minuut of 10 nog steeds niet in je mailbox staat, kijk dan even in je spam mapje.




Kom je er niet uit? Neem even contact met ons op!

Met behulp van ons contact formulier kan je ons om hulp vragen, tips of suggesties doorgeven, etc... Alle feedback is welkom!




Ik wil m'n account helemaal verwijderen!

Door in te loggen en naar account verwijderen te gaan kan je je account volledig verwijderen, let op: als dit eenmaal gedaan is zal je opnieuw moeten registreren mocht je weer een lijstje willen maken.